faq

Regeneracja sprzęgieł przedłuża ich żywotność. Dzięki temu, gdy zużyje się tarcza sprzęgłowa nie ma konieczności wymiany całego sprzęgła, wymieniamy tylko tarczę cierną. W zależności od zastosowania tarcza jest zamocowania przy pomocy różnych nitów np. stalowych, miedzianych lub aluminiowych. Najbardziej popularnym typem przy regeneracji są nity stalowe, ponieważ dają największą trwałość połączenia i mają dużą żywotność.

Są to zestawy montażowe do klocków hamulcowych, szereg blaszek, gumek i sprężynek koniecznych do wymiany klocka. Akcesoria do klocków są niezbędnym elementem przy zakładaniu nowych klocków i tu także posiadamy bardzo szeroką ofertę. Te elementy także podlegają zużyciu i muszą być elastyczne i sprężyste w trakcie pracy zacisku.

Bęben hamulcowy jest to element układu hamulcowego. Jest to ruchomy człon układu hamowany przez docisk szczęk hamulcowych, na których powierzchni jest materiał cierny. W naszej ofercie posiadamy wiele rodzajów bębnów hamulcowych i specjalizujemy się zarówno w bębnach do samochodów, autobusów, naczep zachodnich jak ich polskich (np. Stara, Autosana). Posiadamy także bębny hamulcowe do różnych rodzajów dźwigów.

Czujniki do klocków są to proste w działaniu urządzenia, które mają spowodować, że kierowca (lub komputer samochodu) zostanie poinformowany o zużywających się klockach hamulcowych. Działają one w ten sposób, że gdy klocek jest już zużyty dotykają do tarczy hamulcowej informując o tym, że klocki należy wymienić. W naszej ofercie posiadamy czujniki do klocków hamulcowych do bardzo wielu pojazdów.

W naszej ofercie posiadamy hamulce do dźwigów Libher, Krup, PPM, na układach hamulcowych Knott i Perrot. Do tych dźwigów mamy okładziny hamulcowe w wielu wariantach wierconych na otwory 10 mm i 8 mm w różnych szerokościach. Zazwyczaj są to okładziny hamulcowe na bęben o średnicy 500 mm. Zastosowanie takiego bębna daje bardzo stabilne hamowanie podczas parkowania - czyli wtedy kiedy dźwig pracuje. Hamulce do dźwigów to okładziny hamulcowe, bębny hamulcowe, szczęki hamulcowe i samoregulatory…

Klej do okładzin hamulcowych jest produkowany na bazie żywic. Metoda klejenia polega na tym, że wcześniej przygotowaną szczękę oczyszcza się i następnie nakłada się klej pozostawiając go do wyschnięcia. Dopiero przy wygrzaniu całego elementu w temperaturze 180 stopni całe połączenie staje się trwałe. W tej chwili technologia klejenia tak się rozwinęła, że łączenie za pomocą kleju jest bardziej wytrzymałe niż nitowanie. Także dużo lepiej jest taki element przykleić, a dodatkową zaletą jest…

Klej do okładzin sprzęgłowych jest klejem żywicznym. W naszej ofercie posiadamy klej Plastilock PL 605-4, który jest wyprodukowany na bazie tych samych żywic, których używa się do produkcji okładzin sprzęgłowych. Ten klej został wynaleziony ponad 40 lat temu i stosowano go po raz pierwszy w konstrukcji wahadłowców kosmicznych. W związku z tym, że dziś wiele substancji nie jest dopuszczonych do produkcji ze względów ochrony środowiska klej zmienił swoje parametry. Jednak jego wytrzymałość…

Klejenie okładzin jest czynnością serwisową, której celem jest przedłużenie żywotności układu hamulcowego. Klejenie odbywa się za pomocą kleju żywicznego, a żeby uzyskać trwałość połączenia cały element jest wulkanizowany, czyli umieszczony w temperaturze 180 stopni na minimum 30 min. Stara okładzina hamulcowa jest usuwana ze szczęki hamulcowej (bądź z tarczy sprzęgłowej). Następnie taka szczęka lub tarczka jest piaskowana aby precyzyjnie ją oczyścić. W dalszej kolejności nakładany jest…

Firma Textar ma już ponad 100 letnią tradycję jeśli chodzi o materiały cierne. W naszej ofercie znajdą Państwo klocki hamulcowe Textar, które są produktem najwyższej jakości. Klocki Textar są produktem sprawdzonym przez tysiące kierowców.

Jest renomowaną firmą produkującą materiały cierne. W naszej ofercie posiadamy np. spieki ceramiczne Miba. Oferta Miby obejmuje spiekane części, łożyska silnika i materiały cierne. Nasza firma ma autoryzację na dystrybucję spieków ceramicznych Miba i w tym zakresie posiadamy bardzo szeroką ofertę.

Nabijanie okładzin jest elementem naprawy układu hamulcowego. Na szczęki, które najpierw są oczyszczone ze starych okładzin nabijamy nowe okładziny hamulcowe. Nabijanie okładzin odbywa się przez nitowanie ich do szczęk, najczęściej za pomocą nitów stalowych. Do nabijania okładzin używamy specjalnej nitownicy, która dzięki dużemu naciskowi gwarantuje, że połączenie okładziny ze szczęką będzie bardzo wytrzymałe. Nabijamy także szczęki do samochodów dostawczych. Jesteśmy także w stanie…

Nity aluminiowe są stosowane przy nitowaniu tarcz sprzęgłowych. Zaletą tego typu nitów jest to, że w przypadku zużycia się tarczy, gdy dochodzi do kontaktu z dociskiem, czyli tzw. partnerem ciernym nity aluminiowe nie niszczą drugiego elementu. To daje większe bezpieczeństwo podczas pracy. Jednak nity aluminiowe mają tę wadę, że ulegają utlenieniu przez co są mniej wytrzymałe niż nity stalowe. Nity aluminiowe posiadają bardzo ważną zaletę: jednym nitem można złączyć 3 elementy, czyli…

Nity miedziane mają zastosowanie przy regeneracji tarcz sprzęgła oraz przy wymianie okładzin hamulcowych. Nity miedziane są bardzo popularne w rolnictwie. Tam głównie używane są w tarczach sprzęgłowych w ciągnikach rolniczych. W dużej mierze jest tak dlatego, że nity miedziane były zazwyczaj stosowane w oryginalnych częściach w latach 70 tych i 80 tych. Nity miedziane lepiej wypełniają otwory od nitów aluminiowych i są mniej kruche jednak nie mają takiej odporności na zrywanie jak nity…

Nity pełne są stosowane w regeneracji sprzęgieł. Stosuje się je w przypadku gdy łączy się piastę z płytą nośną w sprzęgle. Tego typu połączenie nitowane daje dużą wytrzymałość.

Sprzęgło mokre jest to potoczna nazwa sprzęgła olejowego. Tego typu sprzęgło jest głównie używane w automatycznych skrzyniach biegów oraz w maszynach. Zasadą działania takiego sprzęgła jest to, że wszystkie elementy są zanurzone w oleju, w tym elementy cierne. Sprzęgło mokre posiada tarczki, na które jest przyklejony papier cierny. Jest to specjalny typ papieru ciernego przystosowany do pracy w oleju.

Ostatnio coraz bardziej popularne staje się sprzęgło gdzie w skład tarczy sprzęgłowej wchodzi kevlar. Sprzęgło z taką tarczą jest o 30% bardziej wytrzymałe niż z tarczą wykonaną z materiałów organicznych. Kevlar w tarczy sprzęgłowej pełni rolę wzmacniającą i sam w sobie nie ma właściwości ciernych. Technicznie i fachowo są to włókna aramidowe, a potocznie nazywane są kevlarem.

Okładzina kevlarowa produkowana jest przy użyciu włókna aramidowego, które popularnie nazywane jest kevlarem. Okładzina kevlarowa ma około 30% dłuższą żywotność niż okładzina standardowa. Sam kevlar nie wspomaga właściwości ciernych okładziny, natomiast jego obecność w mieszance sprawia, że okładzina ma wyższa odporność mechaniczną.

Okładzina tarczy sprzęgła jest elementem ciernym, który podczas pracy i przenoszenia napędu ulega zużyciu. W związku z tym podlega wymianie, czyli konieczna jest regeneracja sprzęgła. Okładzina tarczy sprzęgła jest wykonana z materiału ciernego, który jest prasowany pod bardzo dużym naciskiem z użyciem specjalnych żywic. W naszym sklepie posiadamy bardzo szeroką ofertę okładzin oraz oferujemy usługę regeneracji sprzęgła.

Okładzina tarczy sprzęgłowej jest elementem ciernym, który jest wymieniany przy regeneracji sprzęgła. W naszej ofercie posiadamy bardzo szeroki zakres okładzin m.in. firm LUK i Sauleda. Oprócz samej okładziny oferujemy usługę regeneracji tarczy sprzęgłowej. Należy pamiętać, że przy wymianie okładzin trzeba mieć duże doświadczenie związane z nitowaniem, ponieważ siły nacisku są tam bardzo duże i można zniszczyć tarczę.

Okładzina z metra jest to okładzina hamulcowa, która służy do regeneracji szczęk hamulcowych. Okładzinę taką można dopasować do każdego typu szczęk hamulcowych.

Papier cierny jest stosowany do szczęk w sprzęgłach olejowych. Tego typu papier cierny jest naklejany na tarczki cierne, jest on przystosowany do pracy w oleju. Co prawda fakt, że cały układ jest zanurzony w oleju sprawia, że tarcie jest mniejsze, ale siła nacisku tych tarczek to rekompensuje dając dobre parametry cierne. W naszej ofercie posiadamy papier cierny oraz usługi związane z regeneracją sprzęgieł mokrych. Tego typu papier jest sprzedawany w dwóch warianach, posiadamy grubość 1 mm…

Regeneracja sprzęgła polega na wymianie zużytego elementy ciernego, czyli okładziny tarczy sprzęgła. Aby regeneracja miała sens stan pozostałych elementów sprzęgła musi być dobry. Głównie chodzi tu o tłumik drgań skrętnych. Regeneracja sprzęgła polega na zdjęciu zużytej okładziny ciernej oraz założeniu za pomocą specjalnych nitów nowej okładziny.

Regeneracja tarczy sprzęgła w głównej mierze polega na wymianie materiałów ciernych i weryfikacji, czy wszystkie elementy sprzęgła działają poprawnie. Najczęściej jeśli chodzi o kolejność prac przy regeneracji tarczy sprzęgła to najpierw sprawdzamy, czy sprzęgło nadaje się do regeneracji sprawdzając stan tłumika drgań skrętnych. Jeśli sprężyny tego tłumika nie są wyrobione i nie ma zbyt dużych luzów (tłumik musi mieć minimalny luz żeby dobrze pracował), wtedy wymieniamy materiał cierny.…

Segmenty cierne są to różnego rodzaju elementy cierne do maszyn oraz spieki ceramiczne. Jest bardzo dużo rodzajów tego typu segmentów

Sprzęgło odśrodkowe najczęściej stosowane jest w quadach i w różnego rodzaju maszynach budowlanych. Im szybciej obraca się wałek sprzęgłowy tym mocniej szczęki naciskają na bęben i wtedy sprzęgło zaczyna działać. W naszej firmie zajmujemy się regeneracją tego typu sprzęgieł, a dokładniej zajmujemy się wymianą taśmy hamulcowej, która znajduje się na szczękach sprzęgłowych.

Sprzęgło olejowe jest najczęściej stosowane w automatycznych skrzyniach biegów. Sprzęgło olejowe składa się z szeregu tarczek sprzęgłowych pracujących w oleju. Taka tarczka składa się z blachy wykonanej ze specjalnej stali o dużej twardości i sprężystości. Na taką tarczkę jest naprasowany lub przyklejony papier cierny przystosowany tylko do pracy w oleju. Nasza firma zajmuje się kompleksową regeneracją tego typu sprzęgieł. W naszym sklepie można kupić papier cierny oraz zlecić nam…

Szlifowanie docisku jest usługą, którą wykonujemy przy okazji regeneracji tarczy sprzęgła. Szlifowanie docisku jest rekomendowane przy każdej wymianie tarczy ciernej jednak przez wielu użytkowników jest zaniedbywane. Należy pamiętać o tym, że przy pracy sprzęgła zużywa się nie tylko materiał cierny ale także docisk. Aby powierzchnia docisku była równa wymaga szlifowania. Dzięki tej usłudze możemy oferować kompleksową wymianę sprzęgła.

Podobnie jak klocki hamulcowe tarcza hamulcowa jest elementem, który należy wymieniać. Co dwie wymiany klocków powinno się wymieniać tarcze. W ofercie naszej firmy występują tarcze hamulcowe, jesteśmy dystrybutorem firmy Winnard. Jest to produkt bardzo wysokiej jakości.

Tarcza spiekowa jest także elementem przenoszącym napęd, jednak w tym przypadku różni się od tradycyjnej tarczy materiałem, z którego jest wykonana. Tarcza standardowa jest wykonana z materiałów organicznych natomiast tarcza spiekowa zawiera spieki ceramiczne, które są przystosowane do pracy w trudnych warunkach, ponieważ mogą przenosić bardzo duże momenty obrotowe. Tarcza spiekowa jest używana głównie w maszynach rolniczych, a w samochodach osobowych jest stosowana w pojazdach rajdowych (w…

Tarcza sprzęgła jest to element układu przeniesienia napędu i występuje w każdym samochodzie osobowym i ciężarowym. Składa się z materiału ciernego, tłumika drgań oraz piasty, która wchodzi na wałek sprzęgłowy. Coraz bardziej popularne są tarcze sprzęgła z podkładką elastyczną, czyli blachą sprężystą, która daje efekt tzw. pół sprzęgła. Wtedy sprzęgło zaczyna pracować już w trakcie jego zwalniania, a dopiero późnej załącza się w stu procentach. Tłumik drgań przy tarczy sprzęgła służy do…